merhabalar :)
evet, sonunda guzel bir haber veriyorum. oyunun, demosunu ilk alpha teste, bi sonraki blog entry’mle birlikte acacagim. oyunu buyuk ihtimal sadece es dost oynayacak. bi de bi kac programlama forumunda paylasmayi dusunuyorum, kodlama bilen kisilerin goruslerini almak icin.
oyunun gidisati ile bilgiler verirsem. c++ ogrenmem, visual basic uzerindeki hakimiyetimi de fazlasiyla artirdi. internette biri c++ uzerine “%1’i programlama %99’u sorun cozme” demis, ne guzel de demis. basim agridiginda, visual basic’e donup editoru gelistirdim. ve editor bayagi guzel bir hale geldi.
daha once paylastigim ilk demo icin gereken 6 maddeyi soyle aciklarsam :
✔️ oyundaki her birim (esyalar ve nesneler) sorunsuz ve eksiksiz bir sekilde tamamlandi. her obje ve oda dosyasi, ilgili oldugu obje/oda ile ilgili 53 farkli bilgi veriyor. oyunda, odalar ve objelerle ilgili gordugunuz yazilarin hemen hemen hepsi belirlenmis havuzdan rastgele olarak aliniyor.
✔️ odalar birbirlerine linklenebiliyor, gecis objeleri eklendi. daha onceki blog entry’mde paylastigim oda/obje sistemi, daha gelistirilmis haliyle oyunun altyapisina eklendi. “Between Ideas and Objects Objecst & Rooms System 4” adini verdigim sistemle calisiyor ve isleniyor odalar/objeler.
✔️ tam performans inventory sistemi eklendi daha once, resimli anlatimla paylastigim sistem geldi. obje birlestirme sisteminden, objeyi eline almaya kadar butun alt sistemler eklendi.
❌ save game / load game sistemi save/load sistemini kodlamaya hic baslamadim (acikcasi biraz korkutuyor beni). cunku oyunda kullanicinin yapabilecegi cok fazla sey var, ve oyun dogru bir oyun dogrultusundan cok, oyuncu tercihleriyle ilerliyor. oyuncunun yaptigi her degisikligi not edip, save dosyasina kaydetmek gerekiyor. calisma sistemi, genel save sisteminin aksine, surekli save eden bir yapi olacak. yani oyuncu nerede cikarsa ciksin, oyunu save olmus olacak, etmeme sansi yok. isterse oyuna yeniden baslayabilir.
❌ coklu dil sistemi oyunun cekirdigine ilk dis kutuphanemi ekledim : pugixml :). oyunun coklu dil destegi icin, oyun butun string degerlerini (yazilari) disaridaki ilgili lng dosyasindan okuyor. dosya/obje sisteminde de bir degisiklik yapmayi dusunuyorum bununla ilgili. basit satir satir okunan txt dosyalari yerini, coklu dil destegi olan ve daha kolay anlasilabilir XML dosyalarina birakacak. ve dolayisiyla, editor de artik XML dosyalarini okuyacak. XML ile calismanin kolayligina alistim, bunun beni pek zorlayacagini sanmiyorum. oyununun ilk demosu daha cok save/load sistemine bakiyor.
❌ kodsal duzen buyuk oranda bir cok sistemin isleyisini degistirdim, mesela kodlarin tamamini linux’e de uyarladim (ama henuz test etmedim), yine de kodlar profesyonel ve temiz gozukmuyor. mesela main kisminin basit bir while dongusune sahip olmasini istiyorum. save/load game sistemi icin once bu isi halledecegim. beni fazla zorlayacagini sanmiyorum.
oyunun gorunumunde bi degisiklik olmadigi icin kodlarindan screenshot koyayim :)
bu arada, belki daha once soylemedim ama, oyun open source yani acik kaynak kodlu olacak. dolayisiyla oyunla birlikte kodlarini da paylasacagim.
bir sonraki blog entry’mde diger uc maddeyi de tamamlamis olacagim, ve oyunu kodlariyla birlikte yayinlayacagim.
gorusmek uzere :)