Selamlar :))

Oyunun yapiminin ve dolayisiyla C++ ogrenimimin baslamasindan yaklasik iki hafta sonra, programlama gunlugumu yazma vaktimin geldigini dusunuyorum. Oyuna, tatli bir ekip uyesiyle basladim ve oyun yapim ekibimiz iki kisiye cikti :) Oncelikle oyunun girisinden bi screen shot koyayim :

splash screen

Oyunun senaryosunu Ezgi’yle birlikte gelistiriyoruz. Oyundaki hemen hemen butun cumleler Ezgi’ye ait. Ben kabataslak ne istedigimi, atmosferi anlatiyorum, gerisini ona birakiyorum, ve geridonus aldigim bi kac kisi ve sahsi yorumuma gore, oyunun en onemli kismi olan hikaye anlatimi, fazlasiyla guc. Ezgi’yle calismamin diger guzel yani da, o bana yazilari yazdikca, oyuna ekliyorum ve oyun ilerliyor, onun disinda oyunun hikayesel akisi ve yazilarindan cok oyunun programlamasina, altyapisina odaklanabiliyorum.

Once oyunla ilgili biraz bilgi verelim, oyunun basinda, bir video izleyecegin, ve izledikten sonra hicbir seyin bir daha ayni olmayacagi soyleniyor. Video’yu izlemeyi kabul ediyoruz, ve garip bir ruyadan sonra kendi odamizda uyaniyoruz. Olaylar basliyo Oyunda su an BIP, BIPlerle, eski oyun konsollari usulu sesler var. Her sayfa, ezgi’nin teker teker sectigi farkli renk tonlariyla rastgele olarak renkleniyor. Rastgele demisken, oyunun anahtari bu : Rastgelelik. Oyun rastgelikler uzerine kurulu, mesela her yeni sayfaya girdiginizde calan bip tonunun notasindan, oyundaki cikis menusundeki cikan yazilara kadar her sey farkli ve rastgele. Oyundaki her cumlenin 3 ila 5 arasi alternatifi yazildi. Benim gicik oldugum, text oyunlarindaki ayni yaziyi 50 kere gorme olayi yok yani. oyunu defalarca oynasaniz da, her seferinde farkli yazilar/anlatimlarla karsilasacaksiniz ve butun bu anlatimlari yazan, dunyanin en tatli yazari olunca, apayri bir zevk alacaksiniz :)

Oyunun kodlarina gelirsek, oyunun ilk 10 versiyonunu (oyunun versiyon numarasini genelde test etsin diye ezgiye attiktan sonra artiriyorum) DevC++ ile gelistirdim. Yaklasik 1.000 satir koddan sonra, Code::Blocks ile tanistim, ve kodlari oraya aktardim. Nedense visual studio’ya pek alisamadim, hem cross platform olmamasi hem de cok hantal bi builder olmasi yoruyor beni. Oyunun kodlarinda hafif bir kaos havasi hakim, yakinda oyunu class’lara bolecegim. Onun disinda oda’lar ve nesne’ler iki bagimsiz sinif. Oda’lar, nesne’leri ve nesneler nesneleri kapsayabiliyor. Oyuna yazilari hazir oldugu surece yeni bi obje/oda eklemek saniyeler aliyor.

Oyunun altyapisi biraz daha guclendiginde, ve hikayeyi ilerlettigimizde, oyunun demosunu bi yayinlamayi dusunuyorum.

(bu arada 2D arayuz icin gunlerce suren arastirmalarim sonucu, allegro veya libsdl sfml oyun motorunu sectim, ama daha 2D icin uzun bir sure calisacagim gibi gozukmuyor. calismaya baslayinca burdan duyururum)

Baska oyunlarin gelisimlerini takip etmek benim hep hosuma gitmistir, bi cocugun buyudugunu gormek gibi bi sey. Eger takip eden, bunca satir yaziyi okuyan ve projeyle ilgilenen varsa, herkes oyunun yapim surecine bi sekilde dahil olabilir, her turlu yardima acigiz :)

Oyundan bi kac screenshot :

ana menu Ana menu

intro oyunun girisinden

in game oyun icinden bi goruntu

interacting with objects bi esyayla etkilesim kurarken