Merhabalar, oyun uzerinde calismalarimiz hizli bir sekilde devam ediyor, oyunun ilk demosuna dogru ilerliyoruz.
Oyunu gelistirirken, bir yandan cesitli kaynaklardan C++ uzerine calisiyorum. Vb.net’le calistigimda (yazinin devaminda neden calistigimi anlatacagim) kafam cok karismaya basladi, sanirim ana dilim c++ haline geliyor :) Console app gelisimi icin yapilan cabanin bosa oldugunu dusunenler var, ama ben israrla, 2D grafiklere gecmeden, console app ile devam ediyorum. Kafamda bazi hedefler var, hepsinin kodsal altyapisini guzel ve performansli bir sekilde olusturdugumda, oyuna 2D arayuz eklemeyi dusunecegim. Dikkat edin, 2D grafikler demiyorum, yine text based oyun icin, 2D arayuz.
Oyunun ilk demosundan bahsetmistim bu yazinin basinda. Oyuna bir arayuz tasarlamaya baslamadan, oyunu iki kere yayinlamayi dusunuyorum. bunlari da asagidaki tabloda belirttim.
Ezgi’nin hazirladigi oyunun ilk iki puzzle’nin dizayni ve anlatimi da burada. anlatimlar, cozumleri de icerdigi icin bulaniklastirdim.
Oyunun son durumu ile ilgili bilgi verirsek:
- Oyunda 10 obje ve 3 oda bulunuyor.
- Butun bu odalar ve objeler toplamda 2000’den fazla kelime yazilarak yaratildi.
- Oyundaki butun objeler ve odalar, oyunun klasorundeki dosyalardan aliniyor, yeni oda yaratmak ve o odaya obje yaratmak, kucuk degisiklikler icin kodlarda oynamaya yapmaya artik gerek yok.
- Kodlari class’lara (parcalara) ayirdim, ve bu bir cok acidan inanilmaz yardimci oldu bana.
Oyunun calisma sistemiyle ilgili calismalar (daha tamamini kodsal olarak hayata gecirmedim) :
Oyun icin “Between Ideas and Objects Editor” adinda bir editor program kodlamaya basladim bi de vb.net ile. Oyundaki yukarida bahsettigim text dosyalarini duzenlemeye yariyor, ve bu sekilde cok basit bi sekilde duzenleme/ekleme yapilabiliyor. Ezgi’nin bebegin isini kolaylastiriyor. Program su an sadece obje ekleyebliyor. Editor de oyunla birlikte paylasilacak. Buyrun iki tane screenshot :
Oyuna eklenen bazi onemli ozelliklere bakarsak:
- Inventory sistemi uzerine hala calisiyorum. Bi olcude bitti.
- Kullanicidan veri alimi ve gelen veriyi isleme sistemi degistirildi, gelistirildi.
- Aktif ESC tusu eklendi.
- Oda/koridor sayfalari duzenlendi, tasarim guzellestirildi (ascii tablolar filan)..
- Kullanici girisinde turkce karakter destekliyor.
- ve su an aklima gelmeyen, onlarca basit duzenleme/yenilik var..
Oyun icinden yine bir kac screen shot koyarsak:
ascii art’la suslenmis ana menu
duzenlenmis oda/esya ekrani, ve yanlamasina menu
herhangi bir esyayi aldiginizda
o esyalarla islem yapabileceginiz inventory ekrani, inventory sistemi daha oturtulmadi.